Relacje z otoczeniem

Public relations definiuje otoczenie jako bliższe i dalsze, wskazując na konieczność utrzymywania z nim prawidłowych kontaktów. Czy organizacje skupione na celach biznesowych mogą być jednocześnie prospołeczne? Każda działalność firmy, banku, a także jednostek państwowych i pozarządowych toczy się w interakcji z człowiekiem i środowiskiem. Dostrzeżenie takich powiązań jest pierwszym elementem świadomego public relations.

Poziom rozwoju nowoczesnej organizacji mierzy się nie tylko wskaźnikami stricte ekonomicznymi. Szacuje się także wartość marki, buduje długofalową strategię. Analizuje się konkurencję, sprawdza rynek pracy. W ten sposób podmioty oceniają swój potencjał i możliwości jego wykorzystania.

W ocenie muszą jednak uwzględnić to, jak są widziane
z zewnątrz. Mogą to robić biernie poprzez przegląd prasy lub mediów społecznościowych. Jednak tylko aktywne, pozytywne podejście do otoczenia sprawi, że relacje nabiorą charakteru owocnej współpracy.

PRAG stawia na wizerunek oparty na prawdziwych więziach. Dotyczy to inicjatyw wewnątrz przedsiębiorstw, jak i zewnętrznych działań. Umożliwia to budowanie i rozwijanie kampanii społecznych o walorach edukacyjnych, zdrowotnych i kulturalnych. Takie podejście pozwala także łączyć idee firm z potrzebami lokalnych samorządów oraz podmiotów trzeciego sektora; stowarzyszeń czy fundacji. PRAG wie, jak odpowiadać wymogom nowoczesnego wizerunku i na czym polegają zalety ekonomii społecznej.

Warto zaangażować się we współpracę z PRAG.